استاد محمدجواد رکنی

استاد محمدجواد رکنی

استاد محمدجواد رکنی، مدرس ساز سنتور در آموزشگاه موسیقی عرفان نادریان است. ایشان که از برترین و شناخته شده ترین اساتید موسیقی و آموزش سنتور در غرب تهران هستند، روزهای یکشنبه در آموزشگاه تدریس می کنند. استاد رکنی علاوه بر تدریس، تالیفات زیادی در زمینه ساز سنتور و آموزش آن را انجام داده اند. در ادامه، رزومه، بیوگرافی و فعالیت های هنری و تالیفات ایشان را آورده ایم.

Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019

رزومه و بیوگرافی استاد

استاد محمدجواد رکنی (معروف به امید رکنی)، متولد سال 1364 در شهر اصفهان می باشند. ایشان از دوران کودکی فراگیری سنتور را آغاز نمودند و از ابتدای دوران جوانی به تدریس این ساز پرداخته اند.
استاد رکنی، عضو انجمن موسیقی ایران می باشند و فعالیت های زیادی در این انجمن انجام داده اند. علاوه بر آن، عضو خانه موسیقی ایران هستند و دارای کارت صلاحیت تدریس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشند.
استاد رکنی همچنین مدیر داخلی و هنری آموزشگاه موسیقی آفاق (واقع در بلوار اندرزگو) میباشند. ایشان همچنین به مدت 10 سال، سرپرست گروه موسیقی اردیبهشت بوده اند و به همراه این گروه، در شهر ها و استادهای مختلف کشور از جمله چهارمحال و بختیاری، اصفهان، تهران و … به اجرای موسیقی پرداخته اند.

تالیفات استاد

استاد رکنی تالیفات زیادی در زمینه آموزش موسیقی و بویژه ساز سنتور داشته اند که این موضوع، نشان از تسلط و مهارت استاد در این زمینه دارد. از جمله این تالیفات می توان به کتاب های زیر اشاره کرد:

  • کتاب حیرانی (15 قطعه برای سنتور)
  • کتاب اردیبهشت (قطعات پلی ریتمیک برای سنتور)
  • کتاب نگاه (دستور سنتور، مدگردی و قطعاتی برای سنتور)
  • کتاب مینایی
  • نت نگاری کتاب گیتار اثر مسلم غفاری
  • و …

تصاویر جلد کتاب های استاد محمدجواد رکنی

استاد سنتور در غرب تهران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس تلفنی