کلاس آموزش آهنگسازی

کلاس آموزش آهنگسازی

ComputerCreated with Sketch.

آموزشگاه موسیقی عرفان نادریان برگزار کننده دوره های صفر تا صد آموزش آهنگسازی در سبک های مختلف است. از جمله آموزش آهنگسازی کلاسیک (هارمونی، کنترپوان و ارکستراسیون سمفونیک)، آموزش آهنگسازی پاپ (ملودی سازی، تنظیم و میکس و مسترینگ). این کلاس ها علاوه بر حالت عادی یک جلسه در هفته، به صورت فشرده نیز برگزار می شود. اگر قصد یادگیری آهنگسازی و یا تنظیم با نرم افزار دارید، برترین دوره های مربوط به آموزش آهنگسازی و تنظیم رابرای شما فراهم آورده ایم. این کلاس ها توسط مدیریت آموزشگاه، استاد عرفان نادریان برگزار می شود. استاد نادریان فارغ التحصیل کارشناسی ارشد موسیقی با گرایش آهنگسازی از دانشگاه هنر تهران هستند و از برترین مدرسین این رشته به شمار می روند.

در ادامه، با ویژگی ها و شرایط کلاس آموزش آهنگسازی و همچنین نمونه کارهای استاد نادریان آشنا می شوید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

سفارش آهنگسازی و تنظیم

کلاس آموزش آهنگسازی در همه سبک ها

کلاس های آهنگسازی در سبک های مختلف و به منظور مقاصد هنری متفاوت برگزار می شود. از جمله آهنگسازی کلاسیک و سمفونیم و آهنگسازی پاپ و تنظیم و میکس و مسترینگ. در ادامه، توضیحات هریک از این دوره ها آورده شده است.

آموزش آهنگسازی کلاسیک

MetronomeCreated with Sketch.

آموزش آهنگسازی کلاسیک به معنای آموزش ساخت موسیقی با استانداردهای زیبایی شناسی موسیقی کلاسیک است. در این دوره، هنرجویان در ابتدا تئوری موسیقی (شامل شناخت گام ها، فاصله ها، آکوردها) و سلفژ آهنگسازی را فرا می گیرند. سپس آموزش دروس هارمونی و کنترپوان آغاز می شود. با توجه به اینکه دروس هارمونی و کنترپوان از مهمترین درس های پایه آهنگسازی کلاسیک به شمار می رود، لازیم است این دوره به بهترین شکل ممکن برگزار و سپری گردد.

در ادامه، درس فرم در موسیقی و اصول آهنگسازی آموزش داده می شود. فرم در موسیقی عبارت است از ساختار بخش های مختلف موسیقی و ارتباط آن ها با یکدیگر. معمولاً درس فرم، خود یک کلاس کامل آهنگسازی برای هنرجویان است و بسیاری از مبانی و اصول آهنگسازی را در این دوره می آموزند. پس از درس فرم، درس اصول آهنگسازی آغاز می شود که در آن، هنرجویان چگونگی ساخت هسته موسیقی (موتیف و تم) و چگونگی پیش برد و ترکیب عناصر موسیقی (کمپوزیسیون) و همچنین چگونگی بسط و گسترش موسیقی را می آموزند. در کنار درس فرم و اصول آهنگسازی، برای هنرجویانی که به آهنگسازی سمفونیک نیز علاقمند باشند، کلاس ارکستراسیون و سازشناسی نیز برگزار می شود. منظور از کلاس ساز شناسی، شناخت سازهای سمفونیک و رایج ارکستر می باشد. همچنین منظور از کلاس ارکستراسیون، چگونگی ترکیب این سازها با یکدیگر است.

با این حال لازم به ذکر است برای آهنگسازی کلاسیک، تسلط نسبی روی ساز پیانو، در حد عمومی الزامی است. لذا اگر هنرجویانی باشند که توانایی اجرای چند قطعه کلاسیک را داشته باشد، می تواند کلاس های آهنگسازی کلاسیک را آغاز کند. اما در غیر این صورت، لازم است در کلاس های آموزش پیانو شرکت کند.

آموزش آهنگسازی پاپ

ComputerCreated with Sketch.

آموزش آهنگسازی پاپ شامل آموزش ملودی سازی، شناخت آکوردها و همچنین آموزش تنظیم و میکس و مسترینگ با نرم افزار کیوبیس (Cubase) می شود. هنرجویان کلاس آهنگسازی پاپ لازم است تا حدودی به تئوری موسیقی آشنایی داشته باشند. با این حال تسلط کامل روی تمام مباحث تئوری موسیقی ضروری نیست و صرف آشنایی با الفبای نت های موسیقی، زیروبمی نت ها و ارزش زمانی نت ها ها کفایت می کند.

آموزش ملودی سازی

ساخت ملودی های زیبا و روان به همراه آکوردهای دلنشین و جذاب، یکی از مهم ترین بخش های آهنگسازی پاپ است. برای این منظور در ابتدا، ملودی سازی و شناخت آکوردها به هنرجویان آموزش داده می شود. تا جایی که هنرجویان در پایان این دوره، بتوانند روی هر ترانه یا شعری، ملودی متناسب با آن را بسازند و آکوردهای مناسب آن را انتخاب کنند.

آموزش تنظیم و میکس و مسترینگ

پس از آموزش مهارت های مربوط به ساخت ملودی و انتخاب آکورد، نوبت به اجرای پروژه از طریق نرم افزار می رسد. نرم افزار کیوبیس (Cubase) که از حرفه ای ترین نرم افزار های آهنگسازی می باشد، گینه ای مناسب برای این کار است. البته در کنار نرم افزار، داشتن سمپل ها و وی اس تی های مناسب نیز ضروری است. در تنظیم، آهنگساز ملودی و آکوردها را به همراه ریتم، سازهای مناسب و دیگر عوامل با هم ترکیب می کند. در میکس و مسترینگ نیز کیفیت ترکیب صداها و چگونگی بالانس صداها به منظور کسب بهترین شکل از تفکیک صدا بررسی می شود.

مدرس کلاس آموزش آهنگسازی: استاد عرفان نادریان

استاد عرفان نادریان فارغ التحصیل رشته آهنگسازی از دانشگاه تهران در مقطع فوق لیسانس از شناخته شده ترین اساتید آهنگسازی کشور به شمار می روند. در ادامه، برخی از نمونه کارهای ایشان در سبک های مختلف آورده شده است.

برای رزرو وقت مشاوره با استاد، با ما تماس بگیرید.

آموزش پیانو در غرب تهران

نمونه کارها: پاپ

گله ای نیست | آهنگساز و خواننده: استاد عرفان نادریان
بار صدم | آهنگساز و خواننده: استاد عرفان نادریان
بن بست | آهنگساز و خواننده: استاد عرفان نادریان
ققنوس | آهنگساز و خواننده: استاد عرفان نادریان

نمونه کارها: کلاسیک

سمفونی روز پیروزی (Winning Day) موومان اول | آهنگساز: استاد عرفان نادریان
مهاجرت (Migrate) دوئت ویولنسل و پیانو | آهنگساز: استاد عرفان نادریان
شب بارانی (Rainy Night) سولوی پیانو | آهنگساز: استاد عرفان نادریان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس تلفنی