خرید سیم گیتار

بهترین آموزشگاه گیتار در تهران

خرید سیم گیتار

گیتار سازی با صدایی زنگ دار و دلنشین است که در سبک های مختلف اجرا می شود. این ساز که ریشه ای اسپانیایی دارد، امروزه در سرتاسر جهان طرفداران پروپا قرص خود را داراست. صدای گیتار از طریق زخمه زدن روی سیم ها تولید می شود. سپس این صدا داخل جعبه طنین ساز تقویت شده و صوت حاصله شنیده می شود. به بیان دیگر، دو عامل بسیار مهم در کیفیت صدای گیتار وجود دارد. اول سیم گیتار و دوم جنس بدنه گیتار. بدنه ای که درچه صدا روی آن و درست پشت سیم ها قرار دارد. در این مطلب توضیحاتی درباره خرید سیم گیتار داده شده است. همچنین می توانید از طریق لینک زیر، به فروشگاه و چندین مدل سیم گیتار دسترسی داشته باشید و اقدام به خرید نمایید. 

همین حالا سفارش دهید!

ورود به فروشگاه تخصصی سیم گیتار و بازدید ده ها مدل سیم گیتار

آشنایی با سیم گیتار قبل از خرید

اگر شما هم قصد تهیه سیم گیتار دارید، لازم است قبل از خرید، به نکاتی توجه داشته باشید. نکاتی مانند نوع گیتار شما، کاربرد گیتار برای شما (تمرین، اجرا، ضبط)، میزان تسلط و قدرت انگشتان نوازنده و کیفیت سیم گیتار. در ادامه این مطلب،توضیحاتی درباره آنچه گفته شد آورده شده است.

انواع گیتار و سیم های آن

تنوع گیتارها و انواع آن ها، موجب تنوع سیم های گیتار نیز شده است. بنابراین قبل از اقدام به خرید سیم گیتار، باید بدانید برای چه نوع گیتاری در حال خرید سیم هستید. گیتارهای رایج موجود در بازار عبارتند از:

  • گیتار کلاسیک: این نوع گیتار دارای 3 سیم فلزی (تابیده شده دور ابریشم) و 3 سیم نایلونی است.
  • گیتار الکتریک: دارای 6 سیم فلزی با قطرهای مختلف است.
  • گیتار آکوستیک: دقیقاً مثل گیتار الکتریک 6 سیم فلزی دارد.

خرید سیم گیتار اورجینال

قبل از خرید سیم گیتار باید از اورجینال بودن و اصالت آن مطمئن شوید. برای این منظور لازم است اقدام به خرید سیم از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد نمایید. چرا که به دلیل وجود سیم های فیک بسیار زیاد در بازار، امکان تشخیص اصالت سیم بسیار دشوار است. در نتیجه اکیداً توصیه می شود قبل از خرید، از معتبر بودن فروشگاه مطمئن شوید. توصیه ما به شما، فروشگاه هنرینو (دارای نماد اعتماد و جواز کسب) است. در صورت نیاز به راهنمایی، می توانید با ما تماس بگیرید.

خرید سیم گیتار با توجه به سبک نوازندگی

سبک نوازندگی یکی از مهمترین عوامل انتخاب سیم گیتار به شمار می رود. در گیتارهای کلاسیک (که این نام مدل گیتار است و نه سبک نوازندگی)، امکان اجرا در سبک های مختلف وجود دارد. از جمله پاپ، فلامنکو و کلاسیک. نوازندگی گیتار فلامنکو به علت نیاز به حجم بالای صدا، نیازمند سیم مخصوص خود است. از طرفی نوازندگی این ساز در سبک کلاسیک، به علت دارا بودن ظرافت هت و تکنیک های با جزئیات بالا، نیازمند سیمی با همین ویژگی ها است. همچنین اجرا در  سبک پاپ نیز سیم مخصوص خود را می طلبد. اگر قصد خرید سیم گیتار دارید، حتماً قبل از خرید به این نکات توجه کنید. در ادامه چند مدل از معروف ترین سیم های گیتار معرفی شده اند. لینک خرید هرکدام نیز در کنار آن ها آورده شده است. 

معرفی برترین سیم های گیتار کلاسیک

سیم گیتار لابلا 820B

لابلا از معروف ترین کمپانی های تولید و طراحی سیم گیتار در جهان به شمار می آید. این کمپانی سیم های گیتار متنوع و با کیفیتی را تولید و رواه بازار می کنید. یکی از مدل های بسیار شناخته شده برای نوازندگی در سبک فلامنکو، سیم گیتار لابلا مدل 820B است. کمپانی شناخته شده لابلا، این سیم را ویژه نوازندگی در سبک فلامنکو طراحی و تولید کرده است. البته اجرای گیتار در سبک های پاپ و کلاسیک هم با این گیتار بسیار دلنشین و جذاب خواهد بود.

سیم گیتار لابلا 900B

یکی دیگر از محصولات معروف و پرفروش لابلا، سیم گیتار لابلا مدل 900B است. این سیم گیتار مخصوص گیتارکلاسیک و نوازندگی در سبک کلاسیک طراحی و تولید شده است. اجرا با این سیم گیتار ظرافت و قابلیت های تکنیکی بیشماری را در اختیار نوازندگان قرار می دهد. علاوه بر مشخصات فنی، این سیم از لحاظ ظاهری نیز بسیار جذاب است. سیم های نایلونی به رنگ مشکی و سیم های فلزی طلایی رنگ هستند. این سیم برای اجرای سبک پاپ نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید سیم لابلا 900B می توانید از طریق لینک زیر وارد شوید.

سیم گیتار لابلا 427

یکی دیگر از سیم های گیتار کمپانی لابلا برای اجرا در سبک کلاسیک، مدل 427 است. این مدل دارای سیم های نایلونی شفاف (بی رنگ) و سیم های فلزی نقره ای رنگ است. دیگر تفاوت این مدل با مدل 900B تفاوت در شفافیت صدا است. صدای 427 کمی شفاف تر و زنگ دار تر از مدل 900B است. در حالیکه صدای 900B تا حدی خاصیت سلینکی (تودماغی) و فلت دارد. لینک خرید سیم گیتار لابلا 427 در زیر آورده شده است.

سیم گیتار داداریو مدل EJ27N

دیگر کمپانی بزرگ و پرطرفدار در زمینه تولید سیم گیتار، کمپانی داداریو (D`Addario) است. این کمپانی و سیم های گیتار آن، طرفداران پروپا قرص خود را داراست. یکی از پرفروش ترین مدل های این کمپانی، سیم گیتار داداریو مدل EJ27N است که با کشش متوسط (Normal Tension) برای اجرا در سبک های کلاسیک، پاپ و فلامنکو مناسب است. در زیر می توانید به لینک خرید این محصول دسترسی داشته باشید.

سیم گیتار داداریو مدل EJ50

سیم گیتار داداریو مدل EJ50 از دسته سیم های با کشش سخت (Hard Tension) این کمپانی است. سیم های Hard tension معمولا برای نوازندگان حرفه ای که پنجه های قدرتمنی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای اجرای سبک هایی که نیاز به حجم بالای صدا دارند مثل سبک فلامنکو. برای خرید سیم داداریو مدل EJ50 می توانید از طریق لینک زیر اقدام فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس تلفنی