خرید پیانو دیجیتال

خرید پیانو دیجیتال

خرید پیانو دیجیتال

ساز پیانو ساهای سال است که یکی از محبوب ترین و جذاب ترین سازهای موسیقی در سرتاسر جهان به شمار می رود. این ساز با ظاهری زیبا و دلربا و صدایی آرامبخش و مسحور کننده، هر هنردوستی را مجذوب خود می کند. به همین دلیل، گرایش برای یادگیری این ساز نیز همواره در میان علاقمندان به موسیقی بسیار بالا بوده است. یکی از دغدغه های علاقمندان به پیانو، قیمت بالای این ساز است. چندین سال است که پیانوهای دیجیتال از برندهای مختلف روانه بازار شده اند تا به حل این مشکل کمک کنند. این سازها با قیمتی به مراتب پایین تر و با همان امکانات پیانو آکوستیک، کار را برای یادگیری این ساز آسان کرده اند. یکی از مهمترین مسائلی که علاقمندان به پیانو با آن مواجه هستند، خرید پیانو است. در این مطلب راهنمایی هایی برای خرید پیانو دیجیتال به شما عزیزان ارائه کرده ایم. همچنین به معرفی معتبرترین فروشگاه پیانو دیجیتال در کشور می پردازیم تا بتوانید با خیالی آسوده اقدام به خرید این ساز نمایید.

همین حالا سفارش دهید!

ورود به فروشگاه تخصصی پیانو دیجیتال

چرا پیانو دیجیتال؟

تردیدی نیست که پیانو آکوستیک اصالت و بیشتر و صدایی طبیعی تر نسبت به پیانو دیجیتال دارد. با این حال امروزه دلایل بسیاری برای ترجیح پیانو دیجیتال به پیانو آکوستیک وجود دارد. در ادامه به بیان و توضیح برخی از این دلایل می پردازیم. دلایلی از قبیل قیمت پایین تر، نگهداری آسان تر، امکان تغییر ولوم و حجم صدا و امکانات و ویژگی ها. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا دلایل خرید پیانو دیجیتال را برای شما شرح دهیم.

قیمت خرید پایین تر پیانو دیجیتال

یکی از مهمترین دلایل گرایش خریداران به پیانو دیجیتال، قیمت خرید پایین تر است. به طور میانگین قیمت پیانو دیجیتال حدود یک چهارم پیانو آکوستیک هم سطح آن است. چرا که پیانو آکوستیک دارای سیستم اکشن و چکش و سیم است. یعنی به تعداد کلاویه ها رشته سیم هایی وجود دارد که با برخورد چکش به آن ها، صدا تولید می شود. در نتیجه طراحی و تولید این سازها بسیار پرهزینه و زمان بر است. در حالیکه در پیانو دیجیتال، یک کیت الکترونیکی کوچک این وظیفه را برعهده دارد. در واقع در پیانو دیجیتال، شما با فشردن هر کلاویه، پیغامی را برای پردازنده ساز می فرستید. پیغامی شامل خود نت، میزان قدرت اجرا (Touch) و مدت زمان نگهداری نت. پدال یا پدال های پیانو نیز به همین برد الکترونیکی متصل بوده و با هربار اجرای آن، پیغامکی برای این سیستم ارسال می شود. صدای پیانو نیز با سیستمی که برای آن طراحی شده، از طریق بلندگوها پخش می شود. در نتیجه هنگام اجرا، دقیقا می توان همکان آهنگ هایی که روی پیانو آکوستیک اجرا می کنید را روی پیانو دیجیتال اجرا کنید. بنابراین این پیانوها با قیمتی بسیار پایین تر و با همان کارایی، در بازار موجود هستند. این عامل خرید پیانو دیجیتال را بسیار مقرون به صرفه تر از پیانو آکوستیک می کند.

نگهداری آسان پیانو دیجیتال نسبت به آکوستیک

پیانوهای آکوستیک به دلیل دارا بودن سیستم مکانیکی تولید صدا، نیاز به دقت بالا در نگهداری دارند. چرا که هرگونه جابجایی ناگهانی، تغییر محسوس دما، رطوبت و سایر عوامل محیطی، می تواند منجر به ناکوک شدن یا آسیب به سیستم اکشن پیانو شود. این موضوع در مورد پیانوهای دیجیتال متفاوت است. درواقع پیانو دیجیتال نیازی به نگهداری به این شکل ندارد و صرفا باید مراقب کیت الکترونیکی و کلاویه ها بود. همین موضوع باعث افزایش خرید پیانو دیجیتال نسبت به پیانوهای آکوستیک در چند سال اخیر شده است. علاوه بر آن، پیانوهای آکوستیک حتی اگر در شرایط ایده آل نگهداری شوند، باید به شکل دوره ای کوک شوند. این کار معمولا در دوره های 6 ماهه الی 2 ساله انجام می شود. از طرفی چون کوک پیانو آکوستیک امری تخصصی و زمان بر است، هزینه بردار نیز هست. درواقع با داشتن پیانو آکوستیک، باید هر چندماه مبلغی را برای کوک کردن آن بپردازید. این موضوع درمورد پیانو دیجیتال موضوعیتی ندارد و همین امر اقبال به خرید این ساز را افزایش داده است.

امکان تغییر ولوم در پیانو دیجیتال

پیانوهای آکوستیک به دلیل دارا بودن سیستم مکانیکی تولید صدا، امکان تغییر ولوم (حجم صدا – بلندی صدا) را ندارند. البته پیانو آکوستیک های جدید یک پدال وسط دارند که با قرار دادن پرده ای نمدی میان چکش ها و سیم ها، صدا را به یکباره تا حد زیادی کاهش می دهند. اما این پدال کیفیت و رنگ صدا و حس نوازندگی را نیز تغییر می دهد. از طرفی صدا را به شکل ناگهانی و نه تدریجی کم می کند. همچنین امکان اجرای صحیح دینامیک ها را از نوازنده می گیرد. در واقع این پدال نقش سوردین را بازی می کند که تکنیکی در نوازندگی به شمار می رود. اما می توان تا حدی از آن برای تغییر ولوم صدا نیز کمک گرفت. این در حالی است که پیانوهای دیجیتال با امکان کامل تغییر تدریجی ولوم صدا و همچنین استفاده از هدفون، کمک زیادی به تمرین در محیط های آپپارتمانی و در ساعات مختلف شبانه روز می کنند. این عمل نیز یکی از عوامل خرید پیانو دیجیتال و ترجیح آن به پیانو آکوستیک به مشار می رود.

خرید انواع پیانو دیجیتال

خرید پیانو دیجیتال با کیفیت

خرید انواع پیانو دیجیتال

اگر شما هم قصد خرید پیانو دیجیتال دارید، یکی از مهمترین دغدغه های پیش روی شما خرید پیانو دیجیتال با کیفیت از مرجعی مطمئن خواهد بود. برای این منظور، لازم است پیانویی با ویژگی های یک ساز حرفه ای را تهیه کنید. با توجه به تنوع پیانوهای موجود در بازار، این کار نیازمند داشتن اطلاعات کافی می باشد. پیشنهاد ما به شما، خرید از فروشگاه های مطمئن و معتبر است. فروشگاه ساز و لوازم موسیقی هنرینو، مرجعی مطمئن برای خرید انواع پیانوهای دیجیتال به شمار می رود. این فروشگاه که اولین مرکز تخصصی خرید پیانوهای دیجیتالی به شمار می رود، دارای تمام مجوزهای لازم برای یک فروشگاه معتبر می باشد. از طریق لینک زیر می توانید به صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی هنرینو دسترسی داشته باشید. همچنین این فروشگاه امکان خرید حضوری پیانو و سایر لوازم موسیقی را برای شما فراهم می سازد.

بلاخره پیانو دیجیتال بخریم یا آکوستیک؟

در پایان، به جمع بندی نکات مثبت و منفی پیانو دیجیتال و آکوستیک و ارزش خرید هریک از آن ها می پردازیم. در نهایت باید با توجه به شرایط و امکانات و اهداف تان از خرید پیانو، به انتخاب یکی از این دو نوع بپردازید. با این حال اگر باز هم در خرید یکی از این دو نوع پیانو تردید داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به صورت رایگان از مشاوره ها و راهنمایی های افراد خبره بهره مند شوید.

زندگی در آپارتمان یا خانه شخصی

یکی از مهمترین دلایل خرید پیانو دیجیتال، زندگی در آپارتمان های امروزی است. می دانیم پیانوی آکوستیک به دلیل داشتن صدای بلند و برد بالای صدا، محدودیت هایی برای تمرین در آپارتمان دارد. افرادی که در آپارتمان از پیانو آکوستیک استفاده می کنند، نمیتوانند در ساعات پایانی شب یا ساعات استراحت همسایگان، به تمرین یا اجرا بپردازند. درحالیکه افرادی که از پیانو دیجیتال استفاده میکنند، می توانند با کم کردن صدا یا استفاده از هدفون، به تمرین در هر ساعت از شبانه روز بپردازند. این باید یکی از دلایل انتخاب شما میان پیانوی دیجیتال و آکوستیک باشد.

بودجه شما برای خرید پیانو

بدون تردید یکی از مهمترین عواملی که برای خرید پیانوی دیجیتال یا آکوستیک باید در نظر داشته باشید، بودجه و مبلغ پیش بینی شده برای خرید پیانو است. البته هم پیانوی دیجیتال و هم پیانوی آکوستیک، بازه قیمتی وسیع و متنوعی دارند. اما شاید بتوان گفت به طور میانگین قیمت پیانوی دیجیتال حدود یک چهارم پیانو آکوستیک است. بنابراین برای تصمیم گیری برای خرید پیانوی آکوستیک یا دیجیتال، باید به مبلغ در نظر گرفته شده برای آن دقت کنید. این توضیح نیز می تواند مفید باشد که پیانوی آکوستیک دست دوم ارزش بیشتری برای خرید و فروش دارد نسبت به پیانو دیجیتال دست دوم. چرا که پیانو دیجیتال به هر حال وسیله ای الکترونیکی است که به مرور از ارزش آن کاسته می شود. اما پیانو آکوستیک در صورتی که به خوبی نگهداری شده باشد، به مرور خوش صدا تر و ارزشمندتر نیز خواهد شد.

خرید پیانو دیجیتال از کدام برند؟

برندهای پیانو دیجیتال

امروزه برندهای زیادی در بازار پیانو دیجیتال به چشم می خورند. هریک از این برندها نقاط قوت و ضعف خود را دارا هستند. برندهایی مانند YAMAHA، PLANOTE، KORG، CASIO، Roland و … . توصیه مرکز تخصصی موسیقی عرفان نادریان به شما، خرید پیانو از برند PLANOTE است. این برند با سازهایی بسیار با کیفیت و حرفه ای، نیاز شما را برای داشتن یک پیانوی با کیفیت و ماندگار برطرف خواهد کرد. پیانوهای این برند همگی با ظاهری عیناً مشابه پیانو آکوستیک، دکوراسیون منزل شما را بسیار زیبا خواهند کرد. از طرفی کلاویه ها و سیستم تولید صدای این ساز بسیار حرفه ای و کاملا مشابه پیانوی آکوستیک است. در کنار این برند، برندهایی مانند یاماها، رولند و کرگ نیز برنهایی اصیل در تولید پیانو آکوستیک به شمار می روند. برای خرید پیانو دیجیتال برند PLANOTE می توانید از فروشگاه هنرینو (نمایندگی رسمی پلنوت) اقدام فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس تلفنی