خرید هنگ درام

خرید هنگ درام

هنگ درام یکی از سازهای بسیار محبوب و پرطرفدار این روزها است. ای ساز با صدایی دلنشین و آرامش بخش، هیچ شنونده ای را نا امید نمی کند. سازی بسیار اصیل و خوش صدا که شنیدن آن در هر شرایطی شما را سرشار از لذت و آرامش خواهد کرد. در ادامه، توضیحاتی درباره این ساز و سپس راهنمایی هایی برای خرید هنگ درام آورده شده است. همچنین به معرفی فروشگاه های معتبر و تخصصی خرید این ساز پرداخته ایم. همچنین برندهای معتبر و قابل اعتماد این ساز رامعرفی و درباره کلاس آموزش این ساز نیز راهنمایی هایی آورده شده است. برای دریافت اطلاعات در باره ساز هنگ درام (هندپن) تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
هنگ درام سازی است که توسط فلیکس روهنر و سابینا شارر در کشور سوئیس اختراع شد. این ساز پس از مدت کوتاهی توانست شهرتی جهانی پیدا کند. بویژه در میان علاقمندان ایرانی به موسیقی، ساز هنگ درام یکی از محبوب ترین سازها به شمار می رود. 

با ساز هنگ درام آشنا شوید!

هنگ درام سازی از دسته سازهای کوبه ای به شمار می رود. این ساز صدایی ناقوس مانند دارد و با انگشتان دست نواخته می شود. نت نویسی هنگ درام معمولا به وسیله حروف لاتین نت ها صورت می گیرد. برای آشنایی با شیوه های نت نویسی، مقاله الفبای موسیقی را مطالعه فرمایید. ساز هنگ درام معمولا روی پایه یا پای نوازنده قرار می گیرد. باید ساز طوری قرار داده شود که دریچه صدای ساز (حفره ای در پشت ساز) آزاد باشد و جریان صدا به راحتی از آن عبور کند. با برخورد انگشتان دست به حفره های موجود در صفحه رویی، هوا به ارتعاش در آمده و صوت موسیقی تولید می شود. بسته به اینکه کدام حفره را به صدا در می آورید، نت متفاوتی خواهید شنید. در ادامه این مطلب، توضیحاتی درباره ساختار بدنه و ساختار موسیقیایی ساز هنگ درام آورده ایم. توضیحاتی که می تواند برای خرید هنگ درام برای شما بسیار مفید باشد. حتما توصیه می کنیم قبل از اقدام به خرید این ساز، توضیحات زیر را مطالعه فرمایید.

ساختار موسیقیایی هنگ درام

هنگ درام ساختاری دیاتونیک دارد. یعنی در هر اکتاو فقط یک گام هپتاتونیک را می توانید با آن اجرا کنید. برای آشنایی بیشتر با تفاوت میان سازهای دیاتونیک و کروماتیک، به این مقاله مراجعه کنید. این ساز معمولا در مدل های 9 نتی، یازدهنتی و سیزده نتی تهیه و تولید می شود. گام این ساز می تواند متفاوت باشد. اما معمول ترین گام برای هنگ درام، گام ر مینور طبیعی است. قبل از خرید هنگ درام، در مورد گام این ساز با استاد کلاس هنگ درام خود مشورت کنید.

ساختار بدنه هنگ درام

بدنه ساز هنگ درام از جنس فلز ساخته شده است. معمولا استیل (فولاد ضد زنگ) یا نیتراید (نوعی فولاد) ماده اصلی بده هنگ درام است. سپس رو صفحه رویی آن، حفره هایی برای تولید صدای نت ها ایجاد می شود. هرچه اندازه این حفره ها بزرگ تر باشد، صدای نت بم تر است و بالعکس. در نتیجه دقت اندازه این حفره ها برای دقیق بودن کوک ساز بسیار اهمیت دارد. یکی از مهمترین فاکتورها در خرید هنگ درام، دقت به درست بودن کوک این ساز است.

خرید هنگ درام برندهای معتبر

در ادامه به معرفی برنهای شناخته شده هنگ درام و مقایشه آن ها می پردازیم تا بتواند به شما برای خرید این ساز کمک کند. دقت کنید هنگ درام های موجود در بازار ممکن است از یک نوع و یک برند ولی با کیفیت های متفاوت باشند. در نتیجه خرید هنگ درام از فروشگاه های معتبر و دارای نماد اطمینان به شدت توصیه می شود.

خرید هنگ درام آرشا نیتراید

هنگ درام آرشا یکی از شناخته شده ترین و شاید معروف ترین برند هنگ درام در میان برنهای دیگر است. این کمپانی با تولید انواع هنگ درام در قیمت ها و رنگ ها و طرح های مختلف، بخش مهمی از بازار هنگ درام را به خود اختصاص داده است. از جمله معروف ترین مدل های این کمپانی عبارتند از:

  • هنگ درام آرشا استیل (طلایی، نقره ای، مسی)
  • هنگ درام آرشا نیتراید (مشکی)
  • هنگ درام آرشا هفت رنگ

صدای ساز هنگ درام صدایی نرم و با برد صدایی متوسط به شمار می رود. قبل از خرید هنگ درام آرشا از کوک بودن ساز مطمئن شوید. برای خرید مطمئن از یک فروشگاه با سابقه، ما به شما فروشگاه هنرینو را پیشنهاد میکنیم.

یکی دیگر از برندهای با کیفیت و شناخته شده در زمینه تولید هنگ درام، هنگ درام پرنسا است. این ساز نیز معمولا در مدل های 9 نتی و در گام ر مینور طراحی و تولید می شود. هنگ درام پرنسا استیل یکی از معروف ترین مدل های این برند به شمار می رود. این ساز با بدنه استیل ضد زنگ تولید می شود. رنگ هنگ درام پرنسا استیل به رنگ طلایی مات می باشد. این رنگ به علت خاص بودن، طرفداران پر و پا قرص خود را دارا است. برای خرید این ساز از طریق لینک زیر می توانید اقدام فرمایید.

کلاس آموزش هنگ درام

کلاس هنگ درام جنت آباد

آموزشگاه موسیقی عرفان نادریان به عنوان تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی در تهران، برگزار کننده کلاس های هنگ درام است. این دوره آموزشی از مبتدی تا فوق حرفه ای برگزار می شود و شما در هر سطحی که باشید، می توانید از این کلا بهره مند شوید. مدر کلاس هنگ درام استاد ارسلان خواجه میری بوده و این کلاس در روزهای شنبه تا سه شنبه برگزار می شود. برای آشنایی بیشتر، می توانید از طریق لینک زیر با کلاس هنگ درام و استاد ارسلان خواجه میری آشنا شوید. همچنین برای دریافت مشاوره خرید هنگ درام می توانید با ما تماس بگیرید.

همچنین ببینید: خرید پیانو دیجیتال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس تلفنی